Zo financier je de thuiswerkplek van je werknemers

Heeft jouw bedrijf last van deze onzekere tijden? Voor sommige ondernemingen is een thuiswerkplek financieren nu erg moeilijk. HP biedt in totaal vier financieringsopties om deze belangrijke investering toch mogelijk te maken.

Thuiswerkplek financieren

Een goede werkplek is onmisbaar, zeker wanneer medewerkers vaak thuiswerken. Maar als je medewerkers plotseling regelmatig gaan thuiswerken, kan het vooral budgettair een uitdaging zijn hen goed te faciliteren. Gelukkig zijn er veel verschillende financieringsopties om je te helpen deze te realiseren. In de basis zijn er twee mogelijkheden vanuit HP:

  1. Het uitstellen of verminderen van uitgaven
  2. Het helpen met het vrijmaken van cash

Het uitstellen of verminderen van uitgaven

Deze optie helpt je om thuiswerkplekken te financieren door de betaling uit te stellen. Je kunt de nieuwe devices direct gebruiken, maar betaalt nu nog niets of slechts een zeer laag maandbedrag.

Het maakt hierbij niet uit hoeveel werkplekken je nodig hebt. Ieder bedrijf dat voor de crisis financieel gezond was, komt in aanmerking (onder voorbehoud van kredietacceptatie).

Er zijn twee varianten van deze oplossing:

  1. 90 Days Payment Deferral
    Als je nu een werkplek aanschaft, hoef je 90 dagen niet te betalen.
  2. 2020 Payment Relief Program
    Als je nu de overstap maakt, hoef je tot eind 2020 maar 1% van de totale som per maand te betalen. Per 1 januari 2021 betaal je de reguliere maandtermijn.

Thuiswerkplek financieren: helpen met het vrijmaken van cash

Heb je veel werkplekken in je bezit? Daar zit veel geld in. Deze twee oplossingen van HP helpen je om cash vrij te maken om een nieuwe thuiswerkplek te financieren:

  1. Asset Monetization
    De eerste optie is gunstig als je recent nieuwe werkplekken hebt aangeschaft (in de laatste 1,5 jaar). Die plekken kun je voor de netto boekwaarde aan HP verkopen en weer terug leasen. Dit is een puur financiële transactie, aan de bedrijfsvoering verandert niks.
    Er wordt vervolgens een gebruikstermijn afgesproken, bijvoorbeeld van 36, 48 of 60 maanden. Aan het eind van deze termijn kan weer een nieuw abonnement worden afgesloten. Zo blijven de werkplekken up-to-date en kun je sneller overschakelen naar nieuwe technologie.
  2. Technology buyback
    Heb je juist verouderde werkplekken? Dan is het verstandiger om deze op een veilige en duurzame manier uit te faseren. HP koopt deze devices op om ruimte vrij te maken voor nieuwe apparatuur. De werkplekken kunnen namelijk boekhoudkundig afgeschreven zijn, maar nog steeds marktwaarde hebben. Vervolgens kun je nieuwe thuiswerkplekken financieren door middel van de eerste twee opties.

Heb je interesse in een van deze financieringsoplossingen? Dan helpen we je graag verder. Laat je gegevens achter in ons formulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

Naar het formulier