Home Managen Pagina 8

Managen

Hoe stuur je mensen aan bij het nieuwe werken?

Bij flexibel werken draait het niet om aanwezigheid, maar om de output. Het maakt niet uit wanneer iemand werkt, als het maar goed en op tijd gebeurt. Welke grenzen stel je mobiele werkers? Welke afspraken maak je met werknemers en hoe bewaak je de werk-privébalans? Ook communicatie is een heikel punt bij het nieuwe werken. Vragen waar veel managers en werknemers die flexibel werken mee worstelen: Hoe vergader je bij het nieuwe werken? En hoe onderhoud je het contact met de thuiswerker? Onderstaande artikelen helpen je bij het aansturen van mobiele werkers en geven werknemers houvast bij het nieuwe werken.

Nuttige artikelen:
Zo stuur je medewerkers niet aan bij mobiel werken
Flexwerken: 7 afspraken om effectief te werken
Hoe houd je contact met de thuiswerker?
Intern communiceren bij het nieuwe werken: 6 handige tools
Gek van alle mails? Zo houd je het overzicht
Accu snel leeg? 14 tips om langer met je device te werken

informatiebeleid

7 tips voor informatiebeleid cloud en social media

Steeds meer medewerkers delen mobiel bedrijfsgegevens, waardoor vertrouwelijkheden rondslingeren in de cloud. Ook vergeet personeel vaak dat chats en tweets officiële bedrijfsuitingen zijn, juridische...
flexibel werken

Hoe manage je medewerkers bij het nieuwe werken?

Flexibel werken kan de effectiviteit van medewerkers aanzienlijk vergroten. Tegelijk hebben veel managers moeite met leidinggeven in deze nieuwe situatie. 7 tips die managen...
Intern communiceren

Intern communiceren bij het nieuwe werken: 6 handige tools

Vaak gehoord nadeel van online werken is het gebrek aan gesprekken bij de  koffieautomaat. Gelukkig zijn er genoeg tools beschikbaar om de communicatie binnen...
bereikbaar

Laat werknemer af en toe onbereikbaar zijn

's Avonds laat een mail naar de klant of nog voor het ontbijt een sms naar een collega. Werknemers die 24 uur per dag...
Employee Effectiveness Model

Stroomlijn het contact tussen klanten en (mobiele) medewerkers

Vroeger liep al het klantcontact via sales of klantenservice. Nu krijgt bijna iedere afdeling te maken met de klant. Hoe voorkom je dat tegenstrijdige...
CRM

Hoe maak je effectief gebruik van een CRM-systeem?

Veel bedrijven hebben een CRM-systeem, maar slechts een klein percentage gebruikt het consequent. Terwijl dat - zeker voor mobiele medewerkers - een enorme steun...
virtueel team

Hoe stuur je een virtueel team effectief aan?

Digitale werkplekken kunnen persoonlijke efficiëntie vergroten. Toch geven veel managers aan dat ze moeite hebben om leiding te geven aan een virtueel team. In dit artikel krijg je concrete tips om een team aan te sturen dat werkt volgens het nieuwe werken.
kostbare werktijd

Kostbare werktijd verloren door gebrekkige IT-kennis: 3 tips

Nederlanders besteden 8 procent van hun werktijd aan ict-problemen. Nergens voor nodig. ‘Ook in grote en professionele organisaties gaat er nog steeds veel onnodig...
samenwerken

Het nieuwe werken is samenwerken

Kostenbesparing is vaak aanleiding om na te denken over de cloud. Maar het zijn de vele mogelijkheden om effectiever samen te werken die bedrijven...