Met deze groei-uitdagingen kan Bechtle je helpen

Gaat jouw bedrijf groeien? Dan ga je een leuke maar uitdagende periode tegemoet, zeker als IT-afdeling. Waar kan IT partner Bechtle je mee helpen? Business consultant Daniel Maelissa vertelt.

De gevolgen van groei

Veel bedrijven willen graag groeien, maar hebben nog niet goed in kaart gebracht welke consequenties dit allemaal heeft. Hierdoor komen ze soms tot onaangename verrassingen.

Bijvoorbeeld dat de groei eigenlijk niet alleen in het aantal medewerkers zit, maar ook in het dataverkeer. Misschien wordt er wel uitgebreid naar een nieuwe locatie die hier helemaal niet zo geschikt voor is door gebrek aan een goede IT-infrastructuur.

Van groei-idee naar roadmap

“Om dit te voorkomen hebben wij  de afdeling Business Solutions in het leven geroepen.  Deze afdeling denkt met je mee over je groeiambities. Zij staan voor je klaar om samen aan een toekomstbestendig IT-partnership te werken. Waar sta je nu en waar wil je heen?” 

“Ben je van plan alles in eigen beheer te regelen of wil je meer uitbesteden en zelf in een regie-rol stappen? Het uiteindelijke doel is tot een mogelijke roadmap te komen waarin precies wordt uitgedacht hoe we van punt naar punt komen.” 

De technische invulling van groei

Heb je eenmaal uitgedacht hoe je de groei precies gaat inrichten? Heb je je richting bepaald? “Dan gaat de afdeling IT Solutions met je in gesprek over de technische invulling. Dit is een stuk praktischer en echt op configuratieniveau,” vertelt Daniel.

“Zij creëren een technische invulling die aansluit op je groeiambities. Een sterke oplossing voor de toekomt!”

De aanschaf van (veel) nieuwe devices

Wanneer je nieuwe medewerkers verwelkomt, heb je ook nieuwe devices nodig. “Sinds COVID-19 zien we dat bedrijven op een andere manier naar IT zijn gaan kijken”, vertelt Daniel.

“Vaak werd er al gewerkt met abonnementsvormen als Bechtle Clouds Marketplace waarbij je op maandelijkse basis software als Office en Adobe kunt afnemen. Hier beheer je eenvoudig al je softwarelicenties van verschillende fabrikanten vanuit één portaal. Die flexibiliteit zoeken ze ook voor hardware.”

DaaS als mogelijke oplossing

Dit kan met het Device as a Service (DaaS) concept: een soort abonnementsvorm voor hardware. “Wanneer je ineens meer of minder medewerkers hebt, kun je daar met DaaS flexibel op inspringen”, vertelt Daniel. “Je betaalt een vaste prijs per device per maand, hierdoor weet je altijd waar je aan toe bent. Ook hoef je niet ineens een grote uitgave te doen.”

“Als je vorig jaar een grote investering in devices hebt gedaan, wil je nu waarschijnlijk geen nieuwe kopen. Je zit tenslotte vast aan je afschrijvingen. Bij Bechtle kunnen we die devices terugkopen, waarna je het bedrag kunt inzetten in een DaaS-oplossing mét korting.”

Logistieke problemen: hoe breng je een device naar de eindgebruiker?

Natuurlijk is het ook belangrijk om de devices bij de nieuwe medewerkers op de (thuis)werkplek te krijgen. Daniel vertelt: “Zeker wanneer het gaat om vijftig tot honderd nieuwe medewerkers hebben bedrijven hier vaak handjes tekort.”

“Niet alleen voor het uitleveren, maar ook voor een uitleg. Bechtle kan die zorg volledig uit handen nemen, van het alleen klaarzetten van bestellingen tot ‘plug en play’ thuis afleveren.”

Lees ook

Onboarding 2.0: Maak een onvergetelijke eerste indruk
Onderzoek: van kantoor naar thuiswerkplek, hoe gaat het met werkend Nederland?